Bir ürün veya hizmeti satmak için doğru sunum teknikleri uygulamalısınız. Sunulan ürün veya hizmet müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlanmalıdır. Doğru bir şekilde sunulan ürün veya hizmet satışlara önemli bir katkı sağlayacaktır.

Mağaza Ürün Sunum Teknikleri

Mağaza Ürün Sunum Teknikleri


  1. Filar Odaklı Sunum: Bugünlerde trend sunum şekli ön plana çıkmakta. Kombine edilmiş ürünler renk uyumları ve birbirlerini tamamlayıcı ürünler daha fazla satış yapılmasını ve tüketici üzerinde talebi arttırmayı ve ürün yanında başka bir ürünü müşteriye göstermektedir.
  2. Stil-Çeşit Sunum: Bu yöntem indirimli ürünlerde daha fazla uygulanmakla birlikte aynı çeşit ürünlerin aynı fiyatla satılması şeklidir.
  3. Renge Göre Sunum: Satılacak ürünlerin mevsime, yere, sezona göre dizayn edilmesi. Örneğin kış aylarında mağazanın boya olması kışlıkların koyu renklerin daha öne çıkmasını sağlayarak satışı yükseltir.
  4. Fiyatlara Göre Sunum: Fiyatların en düşükten başlayarak düzenlenmesidir. Böylece müşteri kolayca istediği fiyattan ürünü satın alabilir.
  5. Dikey Sunum: Ürünler duvar ve karşılıklı raflar ile birlikte dikey sergilenir. Ürünlerin göz hizasında yerleşmesi istenir. Mağazanın ürünleri tutmak ve sergilemek için kullanmakta olduğu ürün gruplarına donatı demekteyiz. Donatılar mağaza içindeki diğer fiziksel araçlarla da uyumlu olmalıdır. Donatılar satılan ürünlerin cinslerine, türlerine, şekline göre materyaller seçilmeli, uygun renkte, desende yapılmalıdır. Bu materyaller aldığı şekle ve yere göre adlandırılır. Düz askı duvara sabit uzun bir borudan oluşan düz, eğimli borular v.b. isimler alır. Çok fazla kullanılması düşük fiyatlı giyim ürünleri şeklini oluşturur. Stil mağazalarda dikey sunumların aralarında ve kombinli ürün sunumunda kullanılması kaliteyi arttırır.
dikey askı reyonuDikey Askı (U Tutucu): Ürünlerin dikey sergilenmesini sağlar çok olması halinde toptancı veya stoklu giyim sağlar. Tüketici aradığı özellikte ön desenleri göremez. Daha az kombinlerde kullanılması önerilir. Raf ürünleri reyonlarda düzgün sergilenmelidir. Her ürün rafta durmaz. Hangi ürünün nerede, nasıl satış gücü var iyi bilinmelidir. Bu Donatı ürün taşıyabilecek şekilde dizayn edilmiş olup en çok kullanılan araçtır. Tüketici sadece yerden ürünleri görebilir.
port yönlü üçlü askıPort Yönlü Donatı: Hem çok ürün, sergilemeye hem de müşterinin daha farklı modeli deseni görmesini sağlar. Renk ve fiyat yapılırken uygun yapılması gerekir yoksa müşterinin kafası karışır.
mağaza raf dekorasyonuSepet Model: Daha çok self servis ve ucuz ürünler için kullanılır. Tüketici rahatlıkla karıştırıp istediği farklı ürünleri alabilir.
mağaza katlı zigon rafKatlı Zigon Servisler: Genelde katlanmış ve paketlenmiş ürün teşhiridir.

Donatılar özellikle orta stand ve askı grupları çok olmamakla beraber, müşteri geçişlerini engellemeden rahat alış veriş yapabilecek ölçü ve ebatlarda yapılması, sergilenmek istenen ürünün iyi teşhir edilmesi temizlik açısından rahat ve düzen sağlanması açısından hafif veya tekerlekli olması tercih edilmelidir. Her sezona uygun adapte olması ve her sunuma uygun olmasına dikkat edilmelidir.